23 Ekim 2010 Cumartesi

MUSTAFA YÜCEDAĞ'IN RIIJKAARD HAKKINDAKİ AÇIKLAMALARI

"Ben Galatasaray’da çalışmazken Galatasaray’ın kötü oyun oynadığı ortadaydı. Futbolcular beklenen futbolu oynamadı. Kötü oynaya bilirsin ama takımına hiçbir zaman zarar veremezsin. Ben yıllar önce Gelişimspor’da oynarken ne koştum ne güzel top oynadım beni milli takıma çağırmadıklarında niye çağrılmıyorum diye konuşmuştum. Ama o zaman takımdaki ağabeylerim bana “sen top oynamıyorsun ki” dediler ve ben bunu duyunca daha çok çalıştım. Savaşarak kötü oynayabilirsin ama hiç savaşmadan oynarsan bu senin ayıbındır. Tamam 1-2 maç kötü oynayabilirsin ama 10 maç üst üste kötü oynayamazsınız. Siz Galatasaray gibi büyük bir camiada top oynuyorsunuz. Rijkaard’ın dezavantajı vardı 8-9 oyuncun sakat olmasıdır. Türkiye’de bir hocayı yollamak kolay. Eğer bir başarı bekliyorsan ona göre ona göre transferleri yapacaksın.
Ben Galatasaray’ın Almanya’daki Fenerbahçe maçında oynadığını mükemmel oyunu gördüm. O futbolu şimdi oynamış olsak hiçbir şey bu kadar kötü olmazdı. Ligin ilk maçına Sivas’a gidiyoruz. Ben oyunculara söyledim performansınızın yüzde 50’sini sahaya yansıtsanız siz büyük bir takımsınız ve galip gelebilirsiniz. 2-1 mağlup olduk hakem hataları vardı. Tamam hakem hatalarını bu zamana kadar ama neden performansınızı sahaya yansıtıp kazanamıyoruz. Karabükspor maçında 1. dakikada penaltı oluyor golü yiyoruz ve geriye düşüyoruz. Geriye 89 dakika kaldı. Siz büyük takımın oyuncususunuz daha mücadeleniz sürecek. Sen Galatasaray olarak gol atamıyorsan burada bir şeyi de düşünmek lazım.
Bizim de zamanında istemediğimiz hocalar oldu. Çalışmak istemedik ama biz oyunumuzu oynadık. Ne yaptık kaptanla konuştuk ve bütün oyuncular olarak hoca ile çalışmak istemeyenler el kaldırsın dedi. Hocayı istemeyen oyuncular el kaldırdı ve kaptanlarımız gidip yönetimle konuştu ve hoca ile yollar ayrıldı.
Karabük maçı öncesinde hoca Servet’i yedek bıraktı. Milli maça gidecek dedi. Lig uzun bir maraton Gökhan’ı da görmek istedi. Bizim galip geleceğizimizi düşündü diye düşünüyorum. Mustafa Sarpı kesti. Hoca istediği futbolcuyu oynatır, istediği oyuncuyu yedek bırakır. Futbolcular buna kara veremez. Eğer kenarda oturuyorsan düşünmen gerekir neden yedek kaldığını. Daha çok çalışıp tekrar oynaman gerekir. Teknik direktör olarak benim hedeflerim var. Basamak basamak çıkıyorum merdivenleri. İsmail Köybaşı, Gaziantepspor’un PAF takımındayken kovuldu. Ben iddia ettim bu oyuncunun büyük işler başaracağını ve gördük ki Beşiktaş’a transfer oldu.
Servet Karabükspor maçında kadroya alınmadı ama Milli maçta güzel performans sergiledi. Hoca ile birlikte aferin Servet dedik. Dikkat ederseniz oyuncuları kadro dışı bırakmıyor, yedeğe bırakıyor dağlar kadar fark var ikisi arasında. Servet hocanın üstüne giderek beni neden kesiyorsun. Hesap vermek zorundasın dedi. Bende Servet’e belirttim. Hocamızın hem doğum günü hem de o gün babasını kaybetmişti. Her insanın bir sıkıntısı olabilir. Biz aileyiz ve birbirimize iyi veya kötü destek olmalıyız. Ben Galatasaray’da birlik ve beraberlik olduğuna inanmıyorum. Başkanın vermiş olduğu büyük bir mücadele var ben buna üzülüyorum. Hocayı sevmiyor olabilirsin ama senin sahaya çıkıp elinden gelenin en iyisini yapman gerekiyor. Hocanın taktiğini beğenmiyorsan maça çıkıyorsun hoca sana antrenmanda karışır. Sen çıkıp antrenmanda taktiği değiştirirsen hoca düdüğünü çalar ve seni uyarır. Ama maçta oyunu sen belirliyorsun. Bir oyuncu pas mı vereceğini şut mu çekeceğini kendi belirler. Hoca Ankaragücü maçının ardından söyledim bu takımda ihanet var diye. Ben sesli düşünen biriyim. Haksızlığa tahammül etmedim, birilerini kırmış olabilirim ama isteyerek yapmıyorum bunu. Aynı şekilde 3 gol yiyorsun mümkün değil yakıştıramıyorum ben bunu Galatasaray gibi bir takıma. Eski bir oyuncu olarak yakıştıramıyorum. Sezon başından beri farklı bir Galatasaray var. İlk yarı hep kötü oynayan bir Galatasaray vardı. İkinci yarıda az kıpırdayan bir Galatasaray oluyordu. Maalesef belirli maçlarda düşüşe geçiş oldu. İsim vermek istemiyorum bu bende sır oldu ama Türk futboluna ihanet var.
Hocaya söylediğim zaman kimseyi kadro dışı bırakmak istemiyordu. Herkesin kalbini kazanmak isteyen birisiydi kendisi. Ben kaç kere söyledim açık açık. O biz aileyiz dedi hata olmayan yerde başarı gelmez dedi ve kadro dışı hiç bırakmadı. Elano, geldiğinden beri top oynamıyor. City ile Brezilya’da izlediğim Elano ile Galatasaray’da oynayan Elano arasında dağlar kadar fark var. Türkiye’deki futbol itişme ve kalkışmalar çok oluyor. Hakemler bunlara göz yumuyor. Elano’da teknik olduğu için Türkiye’de oynayacak bir oyuncu değil. Çok teknik bir oyuncu. Her oyuncu burada oynamak ister çünkü burada duyduğu sevgi ve saygıyı başka bir yerde göremezler.. Türkiye liginde agresif oyun oynaması gerektiğini düşünüyorum. Ama o teknik olduğunu için bunu yapamıyor.
Rijkaard transferi yaparken başkanla konuştu. Ben o konuşmalarda yer almadım. Rijkaard’a elimden gelen yardımı yaptım. Ben Türkiye’de oynayabilecek fizik ve tekniğe dayalı 2-3 oyuncu söyledim. O benden Cd’leri istedi ben de yurt dışına telefon ederek CD’leri getirttim. İzledi ve beğendi.Kendisi de dedi zaten Türkiye’de oynaması için fiziki açıdan güçlü olması gerektiğini. Yapılan transferler Rijkaard’ın listesinde yoktu. Bir sol bek için Real Madrid’in oyuncusu Drente için konuştuk ama bonservis bedeli yüksek olduğu için alınamadı. Yapılan transferler yönetimin yaptığı kendi transferlerdi. Rijkaard, istediği oyuncuların alınmamasına rağmen hiç tavır ortaya koymadı ve takımı oynatabildiği şekilde oynattı."

-''4 AY ÇALIŞIP GÖNDERİLMEYİ HAK ETMEDİM''-
Galatasaray'da Rijkaard'ın yardımcısı olarak 4 ay çalıştığını hatırlatan Yücedağ, ''Gönderilmeyi hak etmedim. Benim diplomam var. Galatasaray beni kullanabilirdi. 'Gel sana başka görev verelim' denilebilirdi. Rijkaard'ı, Hollandalı bir teknik adamı gönderebilirsin. Ama ben Galatasaraylıyım kardeşim, beni tutabilirdin'' diye konuştu.

-''ANKARAGÜCÜ 4 ATTIYSA, FENERBAHÇE 6 ATAR''-
Galatasaray'ın Fenerbahçe ile yapacağı derbi maçı artık televizyondan izleyebileceğini ifade eden Yücedağ, daha önce Rijkaard'la derbinin değerlendirmesini yaptıklarını belirterek, şöyle devam etti:
''Rijkaard'a Fenerbahçe'ye karşı şansımızın tutmadığı anlatılmış. Ben ise ona bu sene kazanabileceğimizi söylemiştim. Ama Ankaragücü maçının ardından düşüncelerim değişti. Ankaragücü 4 atıyorsa, Fenerbahçe 6 atar. Rijkaard hiçbir zaman takım için umutsuz düşünmüyordu. Sadece, 'Daha çok çalışmalıyız' diyordu. Çok pozitif bir insandı.''

Yücedağ, bir takıma teknik direktör olsa, Galatasaray'dan birkaç oyuncu dışında hiç kimseyi almayacağını sözlerine ekledi.
Powered By Blogger