8 Aralık 2007 Cumartesi

SPOR YAZARLARININ FENERBAHÇE - GALATASARAY DERBİ MAÇI HAKKINDAKİ YORUMLARI

Derbiye sayılı saatler kala iki camiayı da yakından talip eden AjansSpor'un iki önemli spor yazarı büyük derbiyi siz okurlarımız için değerlendirdi. İşte Selçuk Yula'dan Fenerbahçe, Temel Özalak'tan da Galatasaray'ın zorlu mücadele öncesindeki artılarını ve eksileri...
"F.Bahçe, G.Saray maçına saklandı"
Fenerbahçe - Galatasaray maçı öncesi Ajansspor.com'un usta kalemi Selçuk Yula, derbiyi yorumladı. Yula favorisinin Fenerbahçe olduğunu söylerken, yine de Galatasaray'ın iyi futbol oynadığına dikkat çekti ve derbilerde sonuçların belli olamayacağını söyledi..İşte onlarca derbi maç yaşamış olan Yula'nın zorlu maç hakkında Ajansspor'a yaptığı derbi yorumu;
Maçın futbol adına çok zevkli ve kaliteli geçeceğine inanıyorum. Güzel bir maç, gollü bir mücadele seyredeceğiz inancındayım. Sahadaki futbolun kesinlikle bizi tatmin edeceğine inanıyorum. İnşallah saha dışında da güzellikler yaşarız. Bence daha çok önemli olan da bu!

Saha içine bana göre yüzde yüz olarak yansıyacak güzel futbol, umuyorum ki saha dışına da yansır ve tribünlerde de çirkinlikler yaşamayız. Saha içi ve dışıyla güzel bir futbol gecesi yaşamak ilk dileğim.

-FENER’İN AKLI BİRAZ DA CSKA’DA, AMA..-
İkinci olarak şunu belirtmeliyim; maçta favorim Fenerbahçe. Galatasaray’ın ise en büyük şansı, Fenerbahçe’nin önünde bir final maçının daha olması. Önündeki CSKA maçı Fenerbahçe için son derece önemli. Tarihinde ilk defa Şampiyonlar Ligi’ne bir üst tura çıkmanın eşiğinde. Tabii akılları biraz da orada ama önlerindeki maçın Galatasaray maçı olması nedeniyle, mutlaka ve mutlaka futbolcular, teknik kadro, yönetim ve camia en az CSKA maçına olduğu gibi Galatasaray maçına da önem veriyor. CSKA maçından önce eğer Fenerbahçe başka bir takımla oynamış olsaydı büyük ihtimalle puan kaybedebilirler derdim. Çünkü böyle önemli maçlar öncesinde daha basit maçlara tam konsantre olunamıyor. Eğer böyle bir hafta yaşasaydık Fenerbahçe Çarşamba günü oynayacağı maça konsantre olacak ve büyük bir ihtimalle puan kaybedecekti. Ama Galatasaray maçında bu yaşanmayacak. Biliyorum ki Fenerbahçeli futbolcular aynı motivasyonu Galatasaray maçı için de gösteriyorlar.

-GALATASARAY MAÇINA SAKLANDILAR- Bunların dışında Alex’in geçen haftaki Denizlispor maçında iki sarı kart görüp kendisini Galatasaray maçına saklaması, Lugano’nun dinlendirilmesi gibi olayları da yaşadık. Bunlar da gösteriyor ki Fenerbahçe kendisini bir anlamda bu maça sakladı, CSKA maçına değil.

-FAVORİM FENERBAHÇE AMA GALATASARAY DA ÇOK İYİ-
Ben Fenerbahçe’nin kadro ölçüsü olarak da Galatasaray’dan üstün olduğuna inananlardanım. Bir de Kadıköy gerçeği var tabii. Kadıköy’de Fenerbahçe’nin ezeli rakibine karşı büyük bir üstünlüğü olduğu ortada. Tüm bu şartlar üst üste konunca favorim Fenerbahçe. Ama Galatasaray’ın da özellikle tüm maçlarını beğenmesem de iyi futbol oynadığı da bir gerçek. Özellikle İstanbul Büyükşehir Belediyespor maçında 2-0’dan sonra ve 10 kişi kalmasından sonra yaptıkları müthiş mücadele ortada. Çok koşan, çalışan ve maçı asla bırakmayan bir takım yaratmış Kalli.

Derbilerde kesinlik yoktur! Bu tür maçlarda zaten kesin konuşulmamasını en iyi bilenlerden biriyim. Bunu yıllarca saha dışında da, saha içinde de yaşadım. Ben de Fenerbahçe’nin kesin kazanacağını söylemiyorum, ama favorim Fenerbahçe diyorum. Maçtan sonra da tabii ki neler olacağını hep birlikte göreceğiz.

-ASIL ÖNEMLİ EKSİK LINDEROTH- Maçta Hasan Şaş oynamayacak, Lincoln’ün de büyük bir ihtimalle oynamayacağı söyleniyor. Aslında bunlar Galatasaray için çok büyük eksiklik değil. Bana göre en büyük eksiklik Lindeorth. Oynayıp oynamayacağı net değil ama Linderoth bana göre Galatasaray’ın en önemli eksiği olur. Fenerbahçe’de ise Deniz Barış’ın eksikliği elbette ki önemli. Ama bu da Selçuk ve Appiah’la kapatılabilir. Diğer 10 kişi zaten belli, Fenerbahçe tam kadro çıkacak.

-SONUCU KESTİRMEK GÜÇ-
Yani neresinden tutarsak tutalım ağırlık Fenerbahçe’den yana. Ama Beşiktaş’ı da Fenerbahçe yıllardır Kadıköy’de yenmiyordu ama son maçta yendi. O maçta da Beşiktaş’ın kaçırdığı yüzde yüzlük goller vardı. Bu maçta da ne olur ne biter kestirmek güç. Ama başından beri söylediğim gibi favorim Fenerbahçe.


"Hasan ve Lincoln'ün olmaması avantaj''
Fenerbahçe - Galatasaray maçı öncesi Ajansspor.com'un usta kalemi Temel Özalak, derbiyi yorumladı. Galatasaray'ın çok şanslı olduğunu düşünmediğini belirten usta kalem, Hasan Şaş ve Lincoln'ün olmamasını avantaj olarak görürken, ileri uçta Kalli'ye Nonda ve Ümit Karan'ı önerdi! İşte usta kalem Temel Özlak'ın Ajansspor.com'a yaptığı derbi yorumu;
Galatasaray Kadıköy’de yıllardır kazanamıyor. Benim hatırladığım kadarıyla en son 1998 senesinde Fatih Terim’le birlikte galibiyet almıştı. Golleri de Hasan Şaş’la Marcio atmıştı. Onun dışında uzun zamandır beraberlik bile hatırlamıyorum. Hatta arada farklı kaybettiği maçlar da oldu. Bunun elbette ki kötü bir atmosfer yaratması da normal.

-GALATASARAY’I ŞANSLI GÖRMÜYORUM”- Bu maçta Galatasaray’ın da çok şanslı olduğunu düşünmüyorum. Birincisi ben geldiğinden beri Feldkamp’a güvenmiyorum. İkincisi ise Fenerbahçe zaten her zaman zor durumdan kurtulmak için Galatasaray maçlarını bekler. Ben bu nedenden ötürü favori olarak Fenerbahçe’yi görüyorum.

-HASAN VE LINCOLN’ÜN OLMAMASI ŞANS-
Bu maçta aslına bakarsanız Galatasaray’ın bir şansı var. O da Hasan Şaş ve Lincoln’ün oynamaması. İsim olarak çok büyük olan bu futbolcuların olmaması bana göre fayda sağlar. Özellikle Lincoln kaç haftadır takımı 10 kişi oynatıyor. Hiç değilse şimdi yerine koşan bir futbolcu oynayacak. Hasan Şaş ise sahadan atılması her an muhtemel bir adam.

Şimdi yine Lincoln’ün takımı 10 kişi oynattığını, Hasan Şaş’ın da maçın 30. dakikasında sahadan atıldığını düşünelim. Kısacası Galatasaray 9 kişi kalacak. Dolayısıyla isimleri ne kadar büyük de olsa, ne kadar önemli oyuncular olsalar da bu maçta oynamayacak olmaları bence dezavantaj değil avantajdır. Tabii Galatasaray bu avantajı ne kadar kullanır onu bilemiyorum.

-G.SARAY LINDEROTH’U DA ARAMAZ-
Diğer sakatlardan Linderoth’un yokluğu önemli tabii, ama çok büyük bir kayıp da değil. İyi bir futbolcu ama onun yerini dolduracak oyuncular var. Mehmet Topal belki de Ayhan onun yerine forma giyebilir. Gerçi Ayhan’ın uzun bir sakatlığın ardından böyle bir derbide forma giymesi biraz handikap yaratacak ama eski Ayhan gibi oynarsa Linderoth’u aratacağını düşünmüyorum. Linderoth iyi bir futbolcu, bu bir gerçek ama ön liberoda oynayan bir isim olarak kaleye pek şut atan bir oyuncu da değil. Mesela Mehmet Topal ise, hem kademeleri iyi yapıp, hem de kaleye isabetli şut atabiliyor.

-BENCE ÜMİT VE NONDA OYNAMALI- Galatasaray’ın aslına bakarsanız zengin bir forvet hattı var. Ama Kalli farkında değil. Derbide oynatacağı adamlar sanıyorum Hakan ile Serkan. Ama kişisel fikrim şu; ben olsam Nonda ve Ümit Karan’ı oynatırım. Birincisi Hakan Şükür 6-7 seneden beri Kadıköy’de gol atamıyor. Serkan içinse ağır gelecek bir maç. Halbuki Ümit Karan tam tersi bir görüntüde. Galatasaray’ın Fenerbahçe’ye son dönemde attığı gollerde imzası olan bir oyuncu. Nonda da zaten çok golcü bir futbolcu. Fenerbahçe maçında ilk kez oynayacak ve başarılı olabileceği bir mücadele. Tabii Feldkamp benim işaretlediğim adamları kenarda oturtacak. Bu da kendi bileceği iş tabii.

-BERABERLİK ALIRSA..- Bana göre maçın favorisi Fenerbahçe. Galatasaray ise Şükrü Saraçoğlu Stadı’ndan bir beraberlikle dönerse ligin ilk yarısının bitmesi öncesinde çok büyük bir iş başarmış olur ve bu devreyi namağlup kapatır.

ajansspor
Powered By Blogger